tirsdag 21. oktober 2008

En jungel av asfalt!


Jungelboken! Ah, jeg husker den gangen jeg var liten gutt og så tegneserieversjonen for første gang... Det var tider det! Ingen bekymringer eller blogger å svette over!
Men så var det ikke det jeg skulle skrive om i dag :)! Litt avsporing må være lov.

Fredag besøkte vi Det Norske Teater i Oslo, til en forandring fra de vanlige norskdagene på skolen! Det første som skjedde var at Adil, som vant Dansefeber og spiller hovedrollen Mowgli i stykket, fortalte om seg selv og livet hans. Det var faktisk interessant å få høre hvordan oppveksten hans har vært, så ble man kjent med bakgrunnen hans! Og herregud, for noen "moves" fyren har!! Han spratt rundt og breaket som en gærning! Altså, ikke noe ikke jeg klarer da så klart *kremt**hark*... Greit, så skal jeg innrømme at jeg har møtt min overmann på det feltet :P

Så skulle vi få være med å danse selv da! En av koreografene skulle lære oss ulvenes dans, og det gikk hett for seg kan du tro! Jeg skal innrømme at jeg ikke har det beste forholdet til dans, så jeg var ikke akkurat i ekstase da jeg fikk vite om det. Men så viste det seg å være ganske morsomt egentlig, og ikke minst vanskeligere enn man skulle trodd! Vi kavet rundt på gulvet der som berusa mark, men til tider gikk det faktisk bedre! Jeg endte opp med litt brannsår her og der, men herregud, må jo ofre litt!

Tre timer senere, etter "spis-så-mye-du-vil" på Egon(magen=AU!), var det klart for selve forestillingen! Teater er vel noe jeg heller aldri har satt så høyt, men denne forestillingen gikk over all forventning! Skuespillerne visste virkelig hva de drev med, og dansene var genialt koreografert og utført! Musikken, lydeffekter og lys var meget proft utført, noe som gjorde hele opplevelsen til noe annet enn de andre kjedelige teaterstykkene jeg har sett i mitt liv... HUFF sier jeg bare! Skal innrømme at jeg satt å sikla på det gigantiske lekestativet den scenen var! "jeg vil også slenge meg og hoppe på trampoline!!!"
Jeg syns at settingen med "asfaltjungelen", at dyrene måtte trekke inn i byen og leve der, fungerte relativt bra. De har tenkt nytt, og på linje med "oss ungdommer", og det faller i smak hos meg! De forskjellige figurene var også godt fremstilt. Spesielt likte jeg måten Uma Thurman ble gjengitt som Slangen Kaa, med litt ekte action! Også Baloo, som var bokser, ble urbanisert på en måte som virket. Det ble egentlig alle når jeg tenker meg om!
Alt i alt en fin tur, og definitivt myyye bedre enn å sitte og sture på skolen. Ja, til og med bedre enn å se maling tørke! ;)
(Bildet øverst ble tatt fra denne siden)
- Even

1 kommentar:

Emil sa...

Neida Even! Du tar Adil lett i breaking...Anywhere, Any time:P
Ellers veldig bra blogg Even, og det var definitivt bedre å lese den enn å se maling tørke:P