fredag 10. oktober 2008

"Skriv om norsk, og vær ærlig!"


Ååh! Norsk er så sinnsykt best, og jeg elsker det!
Det ville vel vært starten på bloggen, om det ikke hadde vært for at vi liksom skal være ærlige...
"Men ta det med ro, dere får ikke dårlig karakter selv om dere skriver noe negativt." sier læreren. Men tror jeg henne? Neppe! Hvis jeg hadde vært lærer i geologi og en av elevene mine skrev at "steiner er kjedelige..", hadde jeg ganske sikkert heller villet sett han steinet(steiner-steinet, tar du'n?) enn å gi han en sekser! Men for all del, ærlighet varer lengst, hva?
Men over til norsk! Jeg kan vel trygt si at det ikke er det beste faget jeg vet om, til tider virker "hodet mot murvegg" langt morsommere enn penn mot papir.. Men så kan det være helt greit i blant også. I dag hadde vi sånn drama-greie, Det var ganske gøy!
Å analysere noveller, dikt og romaner er omtrent like morsomt som å se på maling tørke, å skrive artikler og essay gjør at jeg får sykt lyst til å slå noen, og nynorsk... nei nynorsk tør jeg ikke sammenligne med noe!
Fra før av har norsk vært et helt greit fag, kommer meg gjennom det i alle fall! Men en hel fredag.. her kommer lysten til å slå noen igjen!
Men blogging har jeg ikke gjort så mye av før, så det kan bli spennende :). Blir morro å lese hva de andre skriver! Kanskje lærer jeg et og annet om folk jeg ikke visste så mye om fra før?
Men inntil neste gang vi får en blogge-oppgave, så får alle kose seg med norskstiler og analysering!
Tror heller jeg stikker og ser på litt maling tørke jeg..

- Even
P.S: Bildet er hentet fra http://lothiane.files.wordpress.com/2008/05/norsk_flagg_stang.jpg kl. 12:55, 20.10.2008

4 kommentarer:

Caroline sa...

Du har nettopp skrevet det alle ungdommer mener, Even!

Even sa...

haha! takk takk caroline :)
I guess ærlighet varer lengst after all :P

Linn sa...

Her ser vi evens kjerlighet til skildringer! Jeg derimot tviler på at den kraftige BLYantspissen din knekker med det samme! For even har talent!

Even sa...

ntåh=)! takk linn! haha, talent var å dra den litt langt du :P men jeg gleder meg til å lese din jeg ass ;) <3