søndag 14. juni 2009

En digital vri!


------------------ Steffen dagdrømmer om Line! (Foto: Magnus)---------------

Så var det klart for nok en vri på norskfaget! Denne gangen er vrien digitalisert: en fortelling i bilder, med lydspor og bakgrunnsmusikk! Jeg må si at smilet bredte seg da vi fikk denne oppgaven, og jeg var neppe alene om det! :)

Så over til min digitale fortelling, eller vår blir det vel strengt tatt. Emil, Mysen og jeg havnet på gruppe sammen, noe som skulle vise seg å bli bra, men også utrolig slitsomt...!

Historien handler om Steffen som er en sjenert og spinkel gutt. Han blir mobbet på skolen, og har ikke særlig mange venner. I klassen hans går det ei jente som lyder navnet Line, som Steffen er ganske "lost" i for å si det mildt. Det eneste problemet er at Line er sammen med Morten, den store stygge ulven i klassen.
Denne kinkige situasjonen tar en brå endring når Steffen finner ut at han skal be med Line på juleballet som er snart, og bedre blir det ikke når Morten får snusen i hva det er han holder på med... Hvis du vil vite hvordan den ender blir du pent nødt til å se filmen selv! Dette gjelder vel de som ikke så den i klassen(om dere fulgte med er et annet spørsmål) og de av dere som ikke har tenkt på å sjekke en annen av gruppemedlemmene sin blogg :P.

Fortellingen vår handler først om mot og det å tørre å ta sjanser her i livet. Steffen må virkelig gå i dybden for å tørre å be med Line på juleballet! Kanskje kan vi også lære noe av hans historie? Det tror jeg!
Arbeidsprosessen er et kapittel for seg selv.. Kanskje egentlig en bok for seg selv når jeg tenker meg om! Før jeg forteller vil jeg presisere at en viss annen blogger(vi nevner ikke navn Magnus..), enten har drukket av fars etterbarberingsvann eller er høy på livet, for likende tullball har jeg ikke lest på veldig lenge! Vi var alldeles ikke ferdig med manus før juleferien! Faktisk satt vi 8 timer og prøvde som best vi kunne å ikke knekke sammen i latter av alle de rare stemmene vi måtte lage, på torsdagen før fremvisningen! :) Så der må jeg nok skuffe, ikke veldig god planlegging! Men alt i alt er jeg meget fornøyd med filmen, og samarbeidet var det ikke noe å si på! :)

Til slutt får jeg vel si noe om de andre digitale fortellingen! Jeg synes det var veldig mye bra, kanskje spesielt Linn & co sin, som handlet om vennskap og utvikling(bra med symboler!). Ellers var det fortellinger om mot, kontroll, møtet med en annen kultur og enda flere. Jeg har blant annet lært at man må følge sitt hjerte, og at man skal holde på vennene sine. Alt i alt har 1STF gjort en strålende jobb, spør du meg! Vi er ærlig (digi)talt en oppfinnsom gjeng, og vi kan være stolte! :)

- Even

Ingen kommentarer: